nedjelja, 26. kolovoza 2012.

Ono kad si ljubazan, a prave te budalom

Jeste ili ikada radili u turizmu? Ili radite u turizmu? Ili radite takav posao da se morate konstantno smješkati i biti ljubazni iako najradije ne biste?

Oko Plitvica turizam cvjeta u ova dva ljetna mjeseca. Svaka druga kuća u krugu 15 kilometara oko nacionalnog parka iznajmljuje neku vrstu smještaja, pa tako i moja. Pomažem svako ljeto svojima oko brige za turiste, mislim da se radi o zadnjih 7-8 godina.

I nije mi to teško, iako realno gledajući je. Treba svaki dan goste ispratiti, pospremiti za njima, dočekati nove, pokazati im sve i biti im na raspolaganju 0-24. Super je kada upoznaš nove ljude i kada od njih saznaš nešto o njihovoj zemlji i običajima, a ponekad uhvatiš i neku novu riječ.



Ali nije super kada ti se pojavi dvoje pametnjakovića iz Francuske. Nepismenih. Ok, došli oni, imaju slatkog bebača kojem raste zubić, pa ima temperaturu i ja se odmah stavljam u službu dadilje/medicinske sestre/kuharice. Podgrijavam malcu kašicu, pitam treba li još što i tako dalje. Sve super. Sutra ujutro nosim im doručak i pitam je li sve ok, kak je mali, bla bla. I onda oni krenu s pričom da oni nisu dobili ono što su rezervirali. Da razjasnim, moji iznajmljuju sobe (znači samo sobe s kupaonicama koje se nalaze u našoj kući) i dvije drvene kućice koje se nalaze na osami u prirodi. Oni su zamislili kak su rezervirali kućicu. Gledam rezervaciju, piše soba. Ne, oni su htjeli kućicu. Pa briga me što ste htjeli, nemrem ja istjerat ljude koji su mi već gore. Ok. Sljedeća tema - cijena. Skupo im je to IAKO su iz Francuske. Došli oni bogatuni nama ostavit pare na Balkan, hvala im do neba. I sad ja njima i dalje objašnjavam ( sa smješkom) da je u cijenu uključen doručak, i pristojbe i naknada koju plaćamo stranici na netu preko koje su rezervirali i da nam na kraju ostane sića. Ne, i dalje je to puno. Oni su bili tu i tu i tu za manje para i to u BOLJEM smještaju. Pa di ti je pristojnost da svom domaćinu kažeš da njegovo ne valja. Da nema klime i tv-a. A na netu di su rezervirali jasno piše što ima, a što nema. Nema klime ni tv-a. Cijena je ta i ta. I slike su vrloooo jasne. I htjedoh ih pitati znaju li oni čitati ili su se kao mala djeca polakomila za lijepim slikama. I onda su se drznuli pitati da operem bočicu klincu. Oprala sam jer je mali presladak i stalno mi je mahao :)
Jutros na odlasku nova komplikacija. Kada sam im rekla koliko trebaju platiti, frajer je napravio fejk zbunjujuću facu i rekao da je on mislio da je to plaćeno već preko neta. Tu mi je došlo da ga pitam jel on mene smatra budalom kad mi stalno pokušava dokazati nešto u što ni sam ne vjeruje. Mislio je da ak mi nema mame i tate doma da me može motat. Malo sutra. I onda kad su se drznuli ipak platiti pitaju jel može popust. Naravno da ne može. Pita žena - jeste li pitali mamu jel može popust? Rekoh da jesam i da ne može. A nisam. Ne želim mamu koja radi ko konj smetati na kratkom godišnjem na moru i zamarati s idiotima. 
Platili i otišli. Poslije vremena određenog za odlazak, naravno.

E tako, frustracija izbačena :) Srećom pa je sezona pri kraju i sutra odoh u Zagreb :)
Aha, evo i reklama :P 

31 komentar:

  1. Jooj, kako mi ovo poznato :) Ne radim u turizmu ali radim sa puno ljudi na dnevnoj bazi i ovakve stvari nisu mi nepoznate.
    A cudo jedno - kad dodju ljudi iz okolnih zemalja, bez kukanja plate to sto su trazili i dobili a ovi veliki evropjani se stalno nesto bune..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne treba generalizirati, ipak :) upoznala sam i ugostila ljude sa svih strana svijeta, u svakom žitu ima kukolja :)

      Izbriši
  2. Radila sam kao sobarica i također svašta doživjela, bolje da ni ne počnem pričati. Tako da te kužim. I čitajući tvoju priču, samo sam se i dalje čudila njihovom bezobrazluku. Ja mislim da bi s njima izgubila strpljenje i rekla im što ih ide kad su platili hehe.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovog leta mi je prvi put da duze radim sa ljudima,u foto studiju. Necu da kukam, jer meni je to sad tri meseca, a tebi je to tako svake godine. Ali tek sam sad videla,koliko ljudi mogu da budu stoka i nezahvalni, ma koliko se ti trudio da budes fin, ljubazan i tolerantan.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo je samo potvrda za ono kad kazu za Francuze da su vrlo nekulturan narod. Super je kak su te htjeli smuvat da ne plate, gamad. Kao preko neta su. Onak, mos mislit. Uf, bas su mi digli tlak!

    S druge strane, pogledah fejs stranicu i kad ugledah one kucice u snijegu, sad bih dosla zimovati tamo xD

    OdgovoriIzbriši
  5. radila sam par godina u turizmu, i još nešto u uslužnim djelatnostima, inače, u turizmu, ima ljudi koji idu po svijetu i rade scene po hotelima i tražđe da im se omogući besplatan smještaj, čak se i zna koji su, ikad takvi dolaze, sve se radi da budu zadovoljni, da sve odgovara ponudi i slično.
    rad s ljudima je zeznut, ali pretpostavljam da su ti Francuzi takvi i u drugim smještajima, pokušavaju spustiti cijenu gdje god ide..
    lijep ti je smještaj btw. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. na njihovu dušu :) znam da ih nikada više neću vidjeti i nadam se da me neće više nikada zadesiti takvi. nisam znala da postoji ta "skupina"

      Izbriši
  6. Drvene kućice <3 mene bi se teško riješila, obožavam prirodu :D

    Što se tiče "visokih" Francuza.. da im nije odgovaralo, ne bi ostali i nakon prvog "problema". Htjeli su vidjeti do kud mogu s tobom, a ti si pokazala zube, tako i treba s ljudima :D

    I ja radim s ljudima, malim ljudima.. klincima. Radim kao animatorica u igraonici. I tko god je rekao da su klinci divni i krasni, lagao je! Divni i krasni su ako se govori o vlastitoj djeci ili ako se govori o djetetu s kojim provodiš pola sata dnevno. Provesti 9 sati s 80-ak klinaca je noćna mora! Ne znam što je gore.. razmaženi klinci (iako ima i jako drage djece) ili njihovi roditelji snobovi.

    Izvana osmijeh na lice, a u sebi ključam :D
    Tako to ide s ljudima :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. znam i ja kako je raditi s djecom, srećom pa je to bilo samo kratko vrijeme :) ali imam mlađeg brata i sestru koje sam često čuvala, znam kako mogu biti zločesti onako slatki :D

      Izbriši
  7. Kad god se sjebem zbog svoje nezaposlenosti sjetim se da nemam previše kontakta s ljudima i bude mi drago :)
    I ja sam čula da su Francuzi tako bezobrazni, i onaj jedan što sam ga jednom upoznala nije baš osvjetlao obraz ostalima.
    Kućice su vam divne, a meni je to sasvim blizu, tu sam za manje od 2 sata. I lijepa ti je mama!

    OdgovoriIzbriši
  8. glavno da su otišli... a i ti ćeš ih brzo zaboraviti! Ima jedna izreka: svatko u ovo sobu donese osmijeh: netko svojim dolaskom, a netko odlaskom!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. A takvih groznih i nezahvalnih gostiju će uvijek biti, a ti ih lijepo spraši jer će umjesto njih doći sigurno i neki drugi koji će se znati ponašati i cijeniti vaš trud.. nisu oni vrijedni tvojih živaca! A meni se iz dana u dan sve više čini kao greška ovaj moj studij turizma :/

    I ovo vaše što si nam pokazala je predivno, uredno, baš je slatko, lijepo uređeno, djeluje spokojno! Pravi gosti bi to itekako znali cijeniti! Kućice su zakon :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti! :) ma nemoj tako misliti o svom studiju, ovo je iznimka kaj se meni desilo, ima zbilja ugodnih ljudi :)

      Izbriši
  10. Imaš stvarno dobre živce! Ja se u takvim situacijama uvijek podsjećam da ima i super ljudi zbog kojih se isplati podnositi ponekad one druge...i da je sve dobra škola za nešto:))

    OdgovoriIzbriši
  11. Mogu zamisliti kako si se osecala... Oni su te sigurno hteli prevariti da ni ne plate. kao sto su gore rekli, takvih ljudi uvek ima... Nemoj se sekirati, nije vredno...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma prošla sekirancija čim su zalupili vrata :)

      Izbriši
  12. ne mogu vjerovati, koja gamad, kak su te htjeli smuvati da je već plaćeno!! booooooože :o dobro si se ponijela, mene bi vjerojatno uspjeli zeznuti :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ma ne bi :) kad si dugo u tome, znaš svoj posao i svoja pravila

      Izbriši
  13. Uffff. Dobro pa nisi izgubila živce, ja bih vjerojatno da sam bila na tvom mjestu.
    :S

    OdgovoriIzbriši
  14. Ma nabijem ih!Trebala si ih odmah izbaciti iz kuće!To su već dobro isklesani svijetski putnici i zaj..... poštene ljude.Ali dobro si im pokazala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. haha, vidim da se s tobom ne bi dobro proveli :D treba nekad i zube pokazat!

      Izbriši
  15. Hm, kako tipično! Podcjenjivanje i bahatost te ostale niske geste od njih uopće nisu u redu. Kad sam znala s tatom prodavati povrće na žitnjaku u zg-u, također sam doživljavala razne neugodnosti baš zato jer nitko od odraslih u tom momentu nije bio sa mnom. Sva sreća pa ih ne moraš stalno trpiti!
    Inače, ono što nudite mi se jaaaaako sviđa! Znala sam da okolo Plitvica ima dosta ljudi što iznajmljuju sobe, ali nisam si mogla predočiti ljepotu boravka. Jel u jednu od tih kućica stane 2-3 para? I jel to znači da si onda sami kuhamo, ili?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne znam zašto su mislili da sam klinka, a imam 26 godina, samo sam 10 godina mlađa od njih. da je bio netko neiskusniji, nadrapao bi :/
      jedna kućica ti ima jedan bračni krevet i 3 mala kreveta, i predviđena je za najviše 5 ljudi znači. sami si kuhate, da, a imate i roštilj i peku na raspolaganju :)

      Izbriši
    2. Ja bi k vama i pokušavam skupiti ekipu, ali nešto su mi kilavi. Nadam se da ću ih urazumiti u skoro vrijeme..
      Očito da izgledaš vrlo mladoliko. Npr. ja imam problema u trgovini, traže me osobnu za cigarete i tak to, a sad imam 23. Eto. :)

      Izbriši
    3. samo im pokaži slikice :D mene su napokon prestali smatrati maloljetnicom, iako se još uvijek dobro držim :P

      Izbriši

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...